Вимоги до сучасного уроку
   Дидактичні вимоги до сучасного уроку:
1. Чітке формулювання освітніх завдань в цілому  і його складових елементів, їхній зв"язок з розвиваючими  і виховними завданнями.
2. Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку з урахуванням рівня підготовки й підготовленості  учнів.
3. Прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань, сформованості умінь і навичок як на уроці, так і на окремих його етапах.
4. Вибір найраціональніших, оптимальних методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю. Вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів.
5. Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів.
6. Створення умов для успішного навчання учнів.
   Психологічні вимоги до уроку:
Психологічна мета уроку:
1. Проектування розвитку учнів у межах вивчення конкретного навчального предмета і конкретного уроку.
2. Врахування  у цільовій настанові уроку психологічної задачі вивчення теми і результатів, досягнутих у попередній роботі.
 3. Передбачення окремих засобів психолого-педагогічного впливу, методичних прийомів, що забезпечують розвиток учнів.
Стиль уроку:
1) Визначення змісту і структури уроку відповідно до принципів розвиваючого навчання:
-співвідношення навантаження на пам"ять учнів і їхнє мислення;
-визначення обсягу відтворюючої і творчої діяльності;
-планування засвоєння знань у готовому вигляді (зі слів учителя, з підручника, посібника) і в процесі самостійного пошуку;
-виконання вчителем і учнями проблемно-евристичного навчання (хто ставить проблему, формулює її, вирішує);
-облік контролю, аналізу й оцінки діяльності школярів, здійснюваних учителем, а також взаємної критичної оцінки, самоконтролю і самоаналізу учнів;
-співвідношення спонукання учнів до діяльності (коментарі, що викликають позитивні почуття в зв"язку з проблемною роботою, установки, що стимулюють інтерес, вольові зусилля до подолання труднощів) і примусу (нагадування про оцінку, різкі зауваження, нотації).
 2) Особливості  самоорганізації вчителя:
-підготовленість до уроку - головне усвідомлення психологічної мети і внутрішня готовність до її здійснення;
-робоче самопочуття на початку уроку й у ході його (зібраність, співнастроєність з темою і психологічною метою уроку, енергійність, наполеглевість у здійсненні поставленої мети, оптимістичний підхід до всього, що відбувається на уроці);
-педагогічний такт (випадки прояву);
-психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, діловий контакт).
  Організація пізнавальної діяльності учнів:
 1)Визначення заходів для забезпечення умов продуктивної роботи, мислення й уяви учнів:
-планування шляхів сприйняття учнями досліджуваних об"єктів і явищ, їхнього осмислення;
-використання установок у формі переконання;
-планування умов стійкої уваги і зосереджуваності учнів;
-вправи.

 2) Організація діяльності мислення й уваги учнів у процесі формування нових знань і умінь:

-визначення рівня сформованості знань і умінь в учнів (на рівні конкретно-почуттєвих уявлень, понять, що узагальнюють образи, відкриття, висновки);
-опора на психологічні  закономірності формування уявлень, понять, рівнів розуміння, створення нових образів під час організації розумової діяльності й уяви учнів;
-планування прийомів і форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів (система запитань, створення проблемних ситуацій, різні рівні проблемно-евристичного вирішення задач, використання задач з відсутніми і зайвими даними, організація інтелектуальних  утруднень в ході самостійних робіт, ускладнення завдань з метою розвитку пізнавальної самостійності учнів); керівництво підвищенням рівня розуміння (від описового, порівняльного, пояснювального до узагальнюючого, оцінного, проблемного) і формуванням умінь міркувати й робити висновки;
-використання різних видів творчих робіт учнів (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання добору і систематизації матеріалу, а також обробці результатів і оформлення роботи).
 3) закріплення результатів роботи:
-формування навичок шляхом вправ;
-навчання перенесення раніше засвоєних умінь і навичок на нові умови роботи, попередження механічного перенесення.
Організованість учнів:
1) Ставлення учнів до навчання, їхня самоорганізація та рівень розумового розвитку;
2) урахування рівня навченості під час визначення сполучення індивідуальних, групових і фронтальних форм роботи учнів на уроці.
Врахуваання вікових особливостей учнів:
1. Планування уроку відповідно  до індивідуальних і вікових особливостей учнів.
2. Проведення уроку з урахуванням сильних і слабких учнів.
3. Диференційований підхід до сильних і слабких учнів.

Гігієнічні вимоги до уроку:
1. Температурний режим.
2. Фізико-хімічні властивості повітря (необхідність провітрювання).
3. Освітлення.
4. Попередження втоми і перевтоми.
5. Чергування видів діяльності (зміна слухання, виконання обчислювальних, графічних і практичних робіт).
6. Своєчасне і якісне проведення фізкультхвилинок.
7. Дотримання правильної робочої пози учня.

Вимоги до техніки проведення уроку:
1. Урок повинен бути емоційним, викликати інтерес до навчання і виховувати потребу в знаннях.
2. Темп і ритм повинні бути оптимальними, дії вчителя й учнів - завершеними.
3. Необхідний повний контакт у взаємодії вчителя й учнів на уроці, необхідно дотримуватися  педагогічного такту  і педагогічного оптимізму.
4. Повинна домінувати атмосфера доброзичливості й активної творчої праці.
5. Варто змінювати види діяльності учнів, оптимально сполучати різні методи й прийоми навчання відповідно до рівня працездатності учнів залежно від дня тижня, порядкового номера уроку, навчальної дисципліни, типу і виду уроку.
6. Потрібно забезпечити дотримання єдиного орфографічного режиму школи.
7.Учитель повинний забезпечити активне навчання кожного школяра.

Немає коментарів:

Дописати коментар